Junior assistent accountant/belastingconsulent (28-40 uur)
Nieuws 01 september 2021

Junior assistent accountant/belastingconsulent (28-40 uur)

Dat je van cijfers houdt, is logisch. Minstens zo belangrijk vinden we jouw sociale vaardigheden. Je fungeert namelijk als sparringpartner voor Rotterdamse MKB-ondernemers die op jouw advies vertrouwen.  
 
Samen toegevoegde waarde bieden 
Oplossingsgericht en klantgericht werken is voor jou een vanzelfsprekendheid. Net als samenwerken en je afspraken nakomen. Bij Michels Administratie & Belastingadvies werken we hard, doen wat we zeggen en zeggen wat we doen, maar hebben we ook veel plezier. Dat maakt Michels Administratie & Belastingadvies een inspirerende werkomgeving waar iedereen de ruimte krijgt om zichzelf te zijn en te ontwikkelen. Wij geloven namelijk dat je alleen toegevoegde waarde kunt bieden als je in je kracht staat. Bij Michels Administratie & Belastingadvies leven we in het hier en nu, maar kijken we ook naar de toekomst. Dat wil zeggen dat we onszelf continu de vraag stellen: wat kan er beter richting de toekomst? Dat houdt ons scherp en maakt ons een innovatief administratiekantoor. 
 
Meedenken als sparringpartner 
Genoeg over ons. Wat verlangen we van jou als assistent accountant/belastingconsulent? In deze functie ben je als assistent accountant verantwoordelijk voor de administratieve en fiscale zaken van jouw klanten. Dat begint bij een strakke administratie, maar belangrijker: het juiste advies en goede begeleiding. Samen kijken jullie naar de bedrijfsdoelen en ambities van de ondernemer. Je doet er alles aan om klanten in hun kracht te zetten en bij te dragen aan de gestelde doelen.  
 
Wat betekent dat concreet? De belangrijkste criteria en vaardigheden op een rij: 
- een relevante afgeronde opleiding 
- relevante werkervaring in een vergelijkbare functie
- gevoel voor cijfers en fiscale vakkennis 
- bij voorkeur ervaring met Exact Online en Nextens fiscale software 
- een positieve, gedreven en proactieve werkhouding 
- sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden 
- affiniteit met ICT / automatisering 
- een dienstverlenende instelling en servicegerichte houding 
- interesse in jouw vak en klanten 
- een echte teamplayer 
 
Wat ga je doen? De belangrijkste werkzaamheden op een rij:  
- periodiek geautomatiseerd verwerken of controleren van boekhoudingen 
- het opstellen van aangiften omzetbelasting 
- opstellen van jaarrekeningen 
- opstellen van aangiften inkomstenbelasting (winst) 
- opstellen van aangiften vennootschapsbelasting 
- het onderhouden en adviseren van klanten (relatiebeheer) 
 
Dit krijg je ervoor terug: 
- goede arbeidsvoorwaarden 
- een afwisselende baan 
- een prettige, inspirerende werkomgeving 
- leuke collega's en klanten 
- goede interne opleidingsmogelijkheden 
 
Herken jij jezelf in dit profiel? En zoek je een inspirerende werkomgeving om jezelf verder te ontwikkelen? Stuur je motivatie en CV naar peter@michelsbv.nl, ter attentie van Peter Michels. 
 
NB. acquisitie door bemiddelingsbureaus wordt niet op prijs gesteld. 
* Verplichte velden