Oude bekenden
Nu is hij al meer dan 10 jaar klant bij Michels BV en heeft hij opnieuw een vast contactpersoon. “Ik heb het meeste contact met Mirjam en zo nu en dan met Peter.” Hij kent Peter nog van vroeger, toen hij ook in Nieuwerkerk aan den IJssel woonde. “We speelden als kleine jochies tennis bij de lokale vereniging.” Zo kwam hij op het idee om Peter te bellen, toen hij behoefte had aan een nieuw administratiekantoor.Jaarcijfers en advies
De samenwerking is prettig. De werkwijze is overzichtelijk. “Ik verstuur zelf mijn facturen en boek zelf inkopen in. Dat doe ik met Exact Online, op aanraden van Michels. Dat werkt goed.” Fred heeft geen personeel en dus ook geen loonadministratie. “Einde jaar maakt Michels de jaarcijfers in orde. En zo af en toe heb ik een vraag of behoefte aan advies. Als een mailtje stuur, dan pakt Mirjam het altijd snel op. Ik hoef er niet achteraan te zitten. Dat vind ik fijn.”Coronatijd
Fred is met zijn bedrijf Kickerprofs actief in de bedrijfsevenementen. Een sector die het zwaar had tijdens de coronatijd. Ook Fred voelde de impact, maar zat niet stil. Hij startte een nieuwe business in boot-onderhoudsproducten voor de pleziervaart. “Dat heeft met mijn achtergrond te maken, ik heb jarenlang een eigen gevelonderhoudsbedrijf gehad. En ik ben geïnteresseerd in boten. Ik woon zelfs op een boot in Brabant.” De fabrikant waar hij vroeger mee samenwerkte, lanceerde de productlijn. Fred werd één van de zes dealers. Een business die nog altijd doorgaat, naast de bedrijfsevenementen die weer volop draaien. Tijdens de coronacrisis heeft Fred zelf een TVL-aanvraag ingediend en een Tozo-uitkering aangevraagd. “Ik waardeer de assertieve houding van Michels om dit te verzorgen, maar ik heb het zelf opgepakt. De eerste aanvraag kostte even tijd, maar daarna ging het een stuk soepeler.”Kortom, Fred is tevreden over zijn samenwerking met Michels. “Ons contact is persoonlijk en snel.”