Ton Okkema
Boris Case
Het zijn geen meelopers, daar houd ik van
Het is alweer acht jaar geleden dat Ton Okkema klant werd bij Michels BV. “Mijn zoon zat al bij Michels BV met zijn onderneming. Zo zijn we in contact gekomen.” En naar tevredenheid. Ton is blij met de samenwerking. Waarom? Wat doet Michels BV voor hem en zijn onderneming Boris Case? Ton vertelt.
All-in maandcontract
Zelf verstuurt Ton zijn facturen en boekt hij inkopen in. Michels BV doet de rest van zijn administratie en regelt belastingzaken. “Soms spreken we elkaar twee of drie maanden niet, buiten het gebruikelijke contact over de btw-aangifte. Op andere momenten is het contact vrij intensief als er dingen spelen”, vertelt Ton. Bij complexe financiële situaties, zakelijke of privé, trekt Ton aan de bel voor advies. Andersom laten ook Inge of Peter proactief van zich horen als ze zien dat iets beter of anders kan. “Bijvoorbeeld dat ik beter nog iets kan investeren om aanspraak te kunnen doen op investeringsaftrek.” Tips die welkom zijn bij Ton. “Een goede boekhouder verdient zichzelf terug. Dat is bij Michels BV zeker het geval.”
“Soms Een beetje weerstand is goed”
Ton waardeert de eerlijke mening van Inge en Peter. Als hij iets verzint wat in de praktijk niet haalbaar of handig blijkt te zijn, dan schromen ze niet om hem dat te vertellen. “Het zijn geen meelopers”, tot zijn grote vreugde. “Daar houd ik niet van.”
Vast contactpersoon
Dat hij een vast contactpersoon heeft, vindt Ton bijzonder fijn. Inge behandelt de lopende zaken en Peter adviseert hem bij de bijzondere, wat meer complexe financiële en fiscale situaties. “Ze weten hoe ik in elkaar steek en wat ik belangrijk vind. Daarvoor hebben we een goede aansluiting, kunnen we goed en snel schakelen. En is het advies heel persoonlijk.”