01 januari 2017

Administratiekantoor ZZP

Als ZZP’er val je vaak tussen wal en schip en zijn er weinig dingen goed voor je geregeld. Zo is dat met tal van zaken; letterlijk hang je ergens tussen de particulier en het bedrijf in. In sommige gevallen betekent dit dat je de (administratieve) lasten van beiden moet dragen. Zo heb je boekhoudkundige verplichtingen die weinig onderdoen voor veel bedrijven, terwijl je natuurlijk niet je eigen financiële afdeling hebt, zoals veel bedrijven dat wel hebben. Wat niet helpt is dat veel accountants zich met hun dienstverlening vooral richten op bedrijven, met tarieven die daarbij horen. Wat jij nodig hebt is een boekhouder die zich richt op ZZP’ers. Aantrekkelijke tarieven, flexibele dienstverlening en vooral iemand die denkt vanuit de ZZP’er en niet vanuit het traditionele bedrijf.

 

ACCOUNTANT VOOR ZZP’ERS

Wij bij Michels BV zijn een administratiekantoor voor ZZP en hebben diensten specifiek voor jou als ZZP’er. Daarin gaan wij heel ver. Zowel voor de hand liggende zaken en belastingaangiftes als een doordacht financieel advies zijn zaken waar wij ons mee bezighouden. Je kunt onder meer met de volgende issues bij ons terecht:

  • invullen en/of aangifte inkomstenbelasting
  • alles omtrent btw en de aangifte daarvan
  • profijt van aftrekposten en andere fiscaal voordelige constructies
  • financiële planning en begeleiding

Wil je meer weten over deze diensten of over onze diensten in het algemeen? Bel dan direct of neem contact op met ons via het onderstaande contactformulier. Hier kun je ook algemene vragen stellen over boekhoudkundige kwesties. Wij, als administratiekantoor ZZP, helpen je graag verder.

WAAROM EEN ADMINISTRATIEKANTOOR ZZP?

Hoewel de administratieve en boekhoudkundige verplichtingen die je als ZZP’er hebt zeker niet mals zijn, ben je natuurlijk niet verplicht om zaken te doen met een geregistreerde accountant. Een verplichting die wel geldt voor bedrijven met een bepaalde omzet en/of aantal medewerkers. Toch merken wij dat er onder ZZP’ers grote behoefte bestaat aan boekhoudkundige en financiële diensten. Juist omdat je als ZZP’er alleen werkt, ben je ook op je eigen financiële en boekhoudkundige kennis aangewezen. Voor wie niet in die branche actief is, het overgrote deel van de ZZP’ers, kan dat best een uitdaging zijn. Omdat wij een administratiekantoor voor ZZP zijn, zijn wij in onze dienstverlening meestal goedkoper dan accountants. Daarnaast is ons administratiekantoor een gekwalificeerd NOAB lid. Waarmee wij ons echter vooral van accountantskantoren onderscheiden is de flexibiliteit van onze dienstverlening.

ADMINISTRATIE OP MAAT

Als administratiekantoor voor ZZP bieden wij laagdrempelige diensten aan die er niet per se op gericht zijn om je alle werk uit handen te nemen. Wij begrijpen dat veel ZZP’ers het liefst zo veel mogelijk zelf willen doen en vaak datgene waar zij echt niet uitkomen uitbesteden. Je wil immers zoveel mogelijk zelfstandig doen en de kosten van je administratie drukken. Maatwerk is in onze dienstverlening dan ook erg belangrijk. Wij vullen aan waar nodig en staan je ook graag bij met advies. Zo ondersteunen wij je precies waar dat nodig is. Zo ontvang je dezelfde flexibiliteit die je als ZZP’er in je eigen werk ook gewend bent te leveren.

Evelyne de Rijk
Meer weten?
Ik geef je graag op maat gesneden adviezen!
Telefoon: 010 3074899
E-mail: evelyne@michelsbv.nl